onsdag 30 maj 2012

Onsdag V.22 Jag har fångat dagen

Steg upp i morse och kollade av mailen innan jag körde min dotter till skolan för att sedan rulla vidare till vårdcentralen för årkurs 3 kontroll med Albin.
Kontrollen gick bra och Albin ansågs vara en vaken fint byggd kille med bra förutsättningar. Skönt.
Vidare åkte vi till Granngården för att handla hö till djuren och bensin till gräsklipparen och efter det åkte vi till Colorama för att beställa tapeter.
Nu har Albin fått beställa exakt det han vill ha i sitt rum, nämligen en fototapet med hajmotiv. Den var inte helt billig men vi känner att det är det minsta vi kan göra för honom när vi bryter upp hans liv med flytt, ny skola och nya vänner.
Det är viktigt för oss att barnen får känna sig delaktiga i det som händer!
Personalen på Colorama hade också sökt vidare efter en tapet jag jagat och nu visade dom mig en annan som jag på stående fot bestämde mig för till hallen. På bilden som jag tagit är den mycket gråare än vad den är, blixten gjorde bilden ljusare för den är riktigt svart.
När det var gjort åkte vi och handlade för att sedan åka hem och äta lunch.
Efter lunchen jobbade jag en timme med att kolla av mailen och ringa några samtal.
Sedan bar det iväg ut till Sörviks skola som barnen skall börja i till hösten och där blev vi jätte varmt mottagna av både lärare och elever.
Albin fick träffa sin lärare han ska ha (en ung kille på 25) och det var han supernöjd med. Ida fick också träffa sin vilket hon tyckte kändes bra (men hon ville egentligen ha en yngre som bror sin).
Fritidsavdelningen tog också emot oss varmt och guidade oss runt än en gång och nu har vi bestämt datum och tider för inskolning, hur bra som helst.
Vidare for vi ut till huset och där var det full aktivitet, till min glädje så klart!
Snickarna håller nu på att sätta köket på plats och plattsättaren har gjort klart allt utom golv.
Jag gav dom många skopor beröm för det snabba och väl utförda jobbet som dom har gjort på en och en halv vecka och det var nästan så att dom såg generade ut...
Därefter belönade jag oss alla tre med en mjukglass på Toffes och en timmes lekande i stora lekparken i Ludvika.
Återigen... jag har fångat dagen och uträttat så mycket mer än jag trodde när jag steg upp idag vilket känns otroligt skönt och jag kommer att somna lite nöjdare ikväll ;-)


Albins fototapet


Mönstret på tapet till hall


Snickare i arbete med köket...


..bild tagen efter dag 1 med köket


Vägg i hörnan uppbyggd för spishäll och fläkt


Diskmaskin skall in i hålet


Snygga lådor


Gillar verkligen glasskivan



Väggar i badrum klart


Golv redo att lägga klinkers på


Väggar snart klart att sätta kakel på


Badrum övre plan


Idag har kyl och frys kommit med is och vattenmaskin!


Ida med sin mjukglass




Ludvikas lekpark


Ida och (jag) på gungbrädan




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar