tisdag 8 maj 2012

Investeringar

Idag har jag/vi varit flitiga!

1. Jag har hämtat bastubelysningen


 och den var inte gratis....
Visst, dom säger att LED lampan ska hålla ca 10 år, men i allafall..



2. Jag har betalat Elektrikern
Till alla er som skall bygga hus säger jag bara:
-Budgetera extra pengar för elen!!
Vi hade lagt in 50.000:- extra utöver standard i kalkylen tack vare ett tips från en kille på jobbet som byggt hus och gått över på kalkylen vilket blev minst sagt jobbigt men trots det så landade vi på 75.000:- extra.
Det är så mycket mer man vill ha när man står där. Bara en spot i taket kostar 1150:-st, ett extra vägguttag 480:-st osv. Det drar gärna iväg...och elen vill man helst inte behöva kompletera med i efterhand.
  

3. Vi har beställt bubbelbadkar
Äntligen tog min man och jag tag i detta och beställde det.
Vi har letat och letat och letat och inte riktigt kunnat bestämt oss. 
Men ikväll kände vi att det var dags
att bara ta tag i det!
Karet har vi beställt från Sparmax och leveransen är redan nästa vecka.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar