onsdag 23 maj 2012

Onsdag V.21 Jonas stressad

Min man försöker att få tag på mig, han skickar sms och han ringer... jag kan dessvärre inte svara då jag sitter på en utbildning.
Han behöver få veta hur det var vi sagt att kakel och klinker skall sitta i badrum och tvättstuga då plattsättarna väntar på hans besked för att kunna sätta igång. Han är stressad nu... han försöker igen att få tag i mig... utan resultat.
Tillslut knäcker han koden.. han minns plötsligt att hans fru (jag då alltså) har en grön anteckningsbok som hon dokumenterat ALLT i angående detta projekt. Han finner den och mycket riktigt, där fanns ritningar på varendaste rum med info om hur vi tänkt och till och med vilka artikelnummer!
Lyckan för honom är obetalbar... och han har än en gång insett vilken fantastisk fru han har och att det är en enorm styrka hon har att vara så detaljfokuserad med alla sina dokumentationer!!
Jag kan verkligen rekomendera att införskaffa en bok som man skriver ner allt i vad som sägs och görs, annars blir det jättejobbigt att återkoppla och minnas vem som sagt vad och vad man skall göra osv....


Min "bibel"



Ritning badrum övre plan


Ritning badrum nedre plan


Val av golv tvätt och hall



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar