onsdag 16 maj 2012

Onsdag V.20

Svänger förbi huset på väg hem och möts av en snickare som står själv och jobbar i huset.
Min upplevelse är att det inte har hänt någonting på två dagar vilket jag ifrågarsätter...
Han visade mig då att fönstersmygarna var uppsatta på dom fönstren man kunde göra det på, men att några av bräderna var förstörda från fabrik och att han beställt nya.
Jag går ett varv med honom i huset och frågar tusen frågor angående hur dom har tänkt hinna allt? Varför dom inte är flera snickare på plats då jag blivit lovad tre man denna vecka, varför var inte någonting mer av innertaket lagt på två dagar, hur ska dom kunna ta emot köksleveransen med alla dessa saker överallt (golv, tak, lister, innerdörrar), när ska dom flytspackla golvet på nedre våningen osv..
Stackarn... vad ska han säga? Han är ju inte chefen för detta.
Men han ger mig en känsla av att det är dags och kontakta chefen och ifrågasätta planeringen då det dessutom är röd dag i morgon och klämdag på fredag.
Jag sätter mig i bilen och ringer chefen för Färdig Bygg där jag så lugnt och ödmjukt frågar hur planeringen är och hur han tänkt lösa det framåt då min upplevelse är att det stått stilla alldeles för länge mot vad han hade lovat mig.
Han kunde absolut inte förstå min oro!? (Det sade han tre gånger under vårt samtal)
Han menade på att dom har jobbat på helt enligt planering och att saker och ting tar längre tid än vad man kan tro och att jag skulle vara helt lugn.
Jag ville ju då mena på att det inte alls var enligt planering då han under två veckors tid lovat mig att det skulle vara minst tre snickare på plats varje dag vilket det inte har varit. I bästa fall har det var en där om någon alls?! Han hänvisade också till att dom inte kunde göra allt då t.ex slingan i badrummet inte var lagd och att vi beställt kakel först i måndags. Ja så är det ju, men jag som jobbar med effektivitet varje dag har ju så svårt att förstå varför man inte gör andra saker under tiden?
Vi avslutade samtalet med att jag informerade om att jag skulle vara bortrest under stor del av nästa vecka och att jag skulle vara på plats i huset igen fredag v.21 och att vi då skulle kunna träffas där för en genomgång.
Jag kände mig nöjd när vi lade på.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar