måndag 14 maj 2012

Måndag V.20

Åkte till Colorama innan jobbet för att spika valen av badrum uppe, badrum nere, hall och tvättstuga. Det har inte varit en lätt match kan jag säga då det finns massor av snygga kombinationer av kakel och klinkers och att vi är två som ska tycka lika och enas.
Men efter en helg med diskussioner och bläddrande i kataloger lyckades vi slutligen komma fram till ett resultat och då ska ni veta att det var inte bara denna helg vi pratat och bläddrat i kataloger, phuu.
Ibland när man ska göra saker är det lätt hänt att man fokuserar för mycket på att hitta det där lilla extra och man söker gärna med ljus och lykta efter just det där som skulle kunna vara unikt. Men vaddå, vi söker ju inte det unika, vi söker det snygga tidslösa som kan få sitta i många många år. Det vi till slut då gjorde var att skala av allt och bestämma oss för att hålla oss till det enkla.
Nu är det gjort och jag känner mig trygg med att vi valt rätt!
Vill ni bli väl omhändertagna och få bra hjälp med ideér och inspiration när det skall väljas kakel, klinker eller tapeter så rekomenderar jag att ni åker till Colorama. Dom har stort tålamod och försöker verkligen att hitta lösningar så att man skall bli nöjd.

King Nero


Efter jobbet åkte jag ut till huset för att se om det blivit något gjort under dagen, och det hade det.
Fönstersmygarna har satts dit på många av fönstren, taket har påbörjats i Idas rum, gäst/sovrum på nedre plan och vardagsrum.


Idas rum


Sovrum/gästrum/kontor


Vardagsrum


Fönster i sovrum/gästrum


Ett av fönstren i allrum på övre plan





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar