lördag 21 januari 2012

Möte med Elektrikern

Idag har vi träffat elektrikern i huset och gått igenom vart vi vill ha alla uttag... puhh vilken match.. hur ska man veta det när inte allt är på plats ännu??
Vi gjorde så gott vi kunde med det vi redan vet att vi vill ha och bestämde oss för att inte gå för fort fram med resten. T.ex kök, badrum, bastu, led belysning och utebelysning.
Elektrikern kändes som en bra kille, han lyssnade, gav inspel och hade en allmän attidyd att allt går att ordna.. me like!
Jag tror faktiskt att han tyckte det var lite roligt med en kvinna som vrider och vänder på allt, analyserar och kommer med galna ideér. Tex så sa han att han skulle sätta uttag för hårfön på vänster sida om badrumskomoden... men vänta lite.. sa jag då, jag är högerhänt, då vill jag att den skall sitta på höger sida såklart. Eller att han skulle sätta handukstorken på höger vägg om toaletten.. nej det går inte för där ska jag sätta upp ett tidningställ på väggen för alla som ska göra behov nummer 2 istället för att tidningarna skall ligga på golvet och skräpa!
Mötet tog ungefär 3 timmar och då har vi inte kommit till våning ett ännu...
Nedan följer lite bilder från våning två. Våning ett tog jag inga bilder på då det är total oreda med bråte som ligger..

Albins rum

Albins rum ut mot allrum och klädkammare

Idas rum

Sovrum / Gästrum Bild 1
Vi har inte bestämt oss ännu... ?

Sovrum / Gästrum Bild 2

Bad / Spa / Bastu Rum
Bild 1

Bad / Spa / Bastu Rum
Bild 2

Min man diskuterar det som han anser viktigast av ALLT... Vart han skall ha bas stationen för all elektronik ;-).
Å vad kan passa bättre än i klädkammaren...? Jaaa, tvättstugan kanske om ni frågar mig.. ?

Barnens allrum / vardagsrum.
Ida är förtjust och börjar sakta men säkert att bli förväntansfull.












1 kommentar:

  1. Åh det kommer bli helt fantastiskt! Många fina rum.
    Tur att du är med och styr upp allting Madeleine! :-) Man ser ju hur karlar tänker med uttag och andra viktiga saker, bara vi kvinnor som tänker praktiskt...hahaha.
    Ser fram emot att få se hur bygget fortskrider.
    Ha det bra!
    Kram Ann-Sofie.

    SvaraRadera