tisdag 24 januari 2012

Alla väggar på plats

Idag åkte jag förbi huset på hemvägen för att se hur långt elektrikern hade kommit samt för att se om det hänt något mer med snickeriet.
Det var ganska mörkt och jag hade ingen ficklampa med mig (orutinerad, ja jag vet) så det var svårt för mig att bilda mig en uppfattning om det kändes okej eller inte. Vi har ju varit lite rädda för att vi ska ångra att vi inte har valt en helt öppen planlösning som alla verkar ha i det moderna huset. Å varje gång jag bjuder in mig själv till vår blivande granne så kommer den osäkerheten, han har en helt öppen planlösning i samma husstil och det är verkligen jättefint!
Känslan idag var "hjälp", vardagsrummet känns litet..... (och det är det min man har varit mest skeptiskt till)... köket känns ännu mindre....å tvättstugan...måste den verkligen vara 11 kvm?.. den ytan hade vi kunnat tagit till kök och vardagsrum...Meeen det är nu det gäller att hålla huvudet kallt och stå fast vid det besluten vi tagit och dom är ju faktiskt grundade på vad vi inte tycker är bra med vårat boende idag och det kommer att kännas bättre med tveksamheten när golv och väggfärg är på plats. Jag menar... hur kul kan det kännas med gråa spånskivor och betonggolv??
Följande kommer lite bilder från plan 1 och sist men inte minst en bild från plan 2..

Köket som ska vara 22 kvm

Vardagsrum 18,7 kvm
(Bild tagen från köket)

Sovrum 11,5 kvm
som är bakom väggen från vardagsrummet
och den kan vi riva i framtiden när barnen flyttat för att få större vardagsrum

Min klädkammare på 5 kvm
jag kanske skulle ha en Champagnekyl i den...? ;-)

Dörr till vänster = till tvättstuga
Dörr i mitten = ut till hallen
Öppning till höger = till vardagsrum

Bastu 4 kvm
 ha ha min klädkammare är större :-)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar